Ostatnie lata nie były łatwe dla dystrybutorów narzędzi akumulatorowych: przerwane w czasie pandemii łańcuchy dostaw zostały już co prawda odtworzone, jednak wysoka inflacja skłania wiele osób do wstrzymania się z zakupami. Jednocześnie można zaobserwować liczne zmiany w strukturze rynku.

Jak zmienił się rynek narzędzi akumulatorowych?

Wśród trendów, jakie można zaobserwować, na pierwszy plan wysuwa się rosnący udział w rynku dużych sieci handlowych. Niezależni dystrybutorzy — ofertę jednego z nich znajdziemy w witrynie https://www.akutools.pl/ – zanotowali za to rekordowe zwiększenie określonego kwotowo wolumenu sprzedaży.

Tendencje te wynikają z różnorodnych strategii tych segmentów: supermarkety starają się konkurować przede wszystkim ceną, stawiając na nabywcę o niezbyt zasobnym portfelu. Sieć dealerska jest natomiast nastawiona w większym stopniu na obsługę klienta profesjonalnego lub półprofesjonalnego. Oferowane w jej ramach produkty charakteryzują się przy tym większym zaawansowaniem technologicznym i lepszą jakością — są więc z zasady droższe.

Jakie trendy można zaobserwować na rynku wyposażenia do narzędzi akumulatorowych?

Mimo licznych zagrożeń, na rynku narzędzi akumulatorowych można zaobserwować pewne oznaki ożywienia. Efektem wzrostu sprzedaży podstawowych produktów jest zwiększone zapotrzebowanie na wyposażenie do nich. Przykładem mogą być tarcze diamentowe. Jak możemy przeczytać na stronie https://www.akutools.pl/blog/tarcze-diamentowe-specyfika-wlasciwosci-oraz-zastosowanie, są one jednym z najpowszechniej stosowanych w tej branży akcesoriów. Znaczący wzrost wartości ich sprzedaży zdaje się sugerować, że problemy, jakich doświadczyli w czasie pandemii i szalejącej inflacji dystrybutorzy, mają się ku końcowi.

Jakie narzędzia akumulatorowe sprzedają się najlepiej?

Jakie narzędzia akumulatorowe sprzedają się najlepiej?

Wśród narzędzi akumulatorowych największą dynamikę sprzedaży zanotowały w ostatnim czasie wiertarki i wiertarko-wkrętarki. Szczególnym powodzeniem cieszyły się przy tym — zarówno w segmencie sklepów wielkopowierzchniowych, jak i w sieciach dealerskich — narzędzia zasilane akumulatorami o napięciu 10,8 V. Wynika to przede wszystkim z faktu, że są one zdecydowanie lżejsze i bardziej poręczne od analogicznych urządzeń, wyposażonych w duże akumulatory (18 V). Jednocześnie można nimi wykonać bez problemu te same prace, co sprzętem o większych gabarytach.

Jakie strategie stosują firmy, działające w branży narzędzi akumulatorowych?

W ostatnim czasie można również zaobserwować rosnącą konkurencję w branży elektronarzędzi. Głównym czynnikiem, który na to wpływa, jest rozwój kanałów sprzedaży e-commerce i związane z nim pojawienie się nowych graczy na rynku. Podmioty te przyjmują przy tym przeważnie strategię pozyskiwania klientów niskimi cenami.

W odróżnieniu od nich profesjonalne sieci dealerskie starają się specjalizować w konkretnych produktach lub ich grupach, stawiając na doskonalenie obsługi klienta. Bardzo częste są też podejmowane przez nie próby wyróżnienia się — np. poprzez budowanie wizerunku firmy jako fachowca w konkretnej dziedzinie. Służą temu m.in. działania w sieci: publikowanie poradników dla potencjalnych klientów, prowadzenie kanałów w popularnych serwisach wideo lub w mediach społecznościowych.